Daňové tipy: REKLAMNÉ PREDMETY V PRAXI

Kedy sú reklamné predmety daňovým nákladom?

Daňovým nákladom sú reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur/predmet. Pritom za reklamné predmety sa nepovažujú, teda vždy sú nedaňovým nákladom – darčekové reklamné poukážky, tabakové výrobky, okrem výrobcu, alkoholické nápoje, okrem výrobcu, víno, okrem výrobcu (§ 21/1/h).

U ostatných daňovníkov sa víno a fermentované nápoje môžu uplatniť v daňových výdavkoch na reklamné predmety vo výške najviac 5 % z vykázaného základu dane (víno tiché aj šumivé, tichý a šumivý fermentovaný nápoj – odvolávka na zákon o spotrebnej dani). V daňovom priznaní právnickej osoby samostatný riadok č. 304 vo väzbe na vykázaný základ dane.

Pozor, do ceny 17 EUR bez DPH (v prípade platiteľa DPH) spadajú všetky náklady na reklamný predmet (doprava, označenie a pod.).

Pozor na základ dane! Často tu vznikajú chyby, pri vyčíslení čiastkového základu dane:

Základom dane (čiastkovým základom dane) sa rozumie základ dane zistený podľa § 17 až 29 zákona o dani z príjmov ešte pred jeho úpravou o:

  • pripočítateľnú položku u sponzora, ktorý nevykázal základ dane, aby si sponzorské mohol ponechať v daňových výdavkoch (§ 17 ods. 19 písm. h),
  • pripočítateľnú položku v prípade uplatnenia ročného odpisu pri osobnom automobile so vstupnou cenou 48 000 eur a viac, ak nebola vykázaná stanovená výška základu dane (§ 17 ods. 34),
  • pripočítateľnú položku, ak nebola vykázaná výška základu dane pre uplatnenie celého nájomného za motorové vozidlo so vstupnou cenou 48 000 eur a viac (§ 17 ods. 35),
  • odpočítateľnú položku, ak daňovník splnil podmienky pre uplatnenie paušálnej sumy na každého žiaka v rámci poskytovaného duálneho vzdelávania (§ 17 ods. 37),
  • pripočítateľnú položku, ak daňovník uplatnil v daňových výdavkoch členské príspevky vyplývajúce z nepovinného členstva v právnickej osobe zriadenej na účel ochrany záujmov platiteľa viac ako 5 % zo základu dane (§ 19 ods. 3 písm. n)
  • pripočítateľnú položku, ak mal daňovník uplatnené viac ako 5 % zo základu dane na víno ako reklamný predmet (§ 21 ods. 1 písm. h)

Ak chceš vedieť viac, sleduj nás na facebooku: https://www.facebook.com/uctovnictvokomplexne